دانلود ترجمه مقاله بین المللی سازی کسب و کارهای کوچک از سرمایه انسانی
چکیده ترجمه:
این تحقیق از تکنیک مدلسازی مدلسازی معادله ساختاری برای پیش بینی بین المللی سازی کسب و کارهای کوچک از سرمایه انسانی کارافرین استفاده می کند
( ابعادی چون: مهارت در کسب و کار بین المللی، گرایش بین المللی، درک محیطی و دانش مدیریتی مد نظر قرار می گیرند).
در حالی که گرایش های بین المللی و درک ریسک های محیطی به پیش بینی بین المللی سازی، مهارت های کسب و کار بین المللی و دانش مدیریتی می پردازد.
کاربرد این یافته ها به منظور تحقیق و عملکرد مورد بحث قرار می گیرد.
بین المللی سازی کسب و کارهای کوچک به عنوان یک عامل اصلی در توسعه اقتصادی و رشد واحد اقتصادی می باشد.
بین المللی سازی برای توسعه اقتصادی (Jaffe & Pasternak, 1994) و رفاه کشورها و کسب شهرت بین المللی (Diehl, Leibold, Koeglmayr, & Muller, 1984)سودمند می باشد.
بین المللی سازی به عنوان یک گزینه استراتژیکی مهم برای رشد واحدهای اقتصادی کوچک می باشد (Skrt & Antoncic, 2004).
نظریات مختلفی به توصیف چرایی مشارکت یک واحد اقتصادی در فعالیت های بین المللی و نقش و تاثیر کارافرینان در این فرایند پرداخته اند. کارافرین به عنوان یک متغیر کلیدی در بین المللی سازی کسب و کارهای کوچک به عنوان یک تصمیم گیرنده در واخد اقتصادی می باشد.
--------------------------------------------------------------------
عنوان انگلیسی مقاله: Human Capital and SME Internationalization
عنوان فارسی مقاله: سرمایه انسانی و بین المللی سازی کسب و کارهای کوچک
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
|
عنوان فارسی مقاله+دانلود: |
|
عنوان انگلیسی مقاله+دانلود: |
Human Capital and SME Internationalization
|
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی عملکرد بررسی و تشریح عملکرد سیستم های موتور هواپیما و سیستم های بال و بدنه
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 130
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
از هنگام اختراع هواپیما توسط برادران رایت در سال 1903 تا اواخر جنگ دوم جهانی موتورهای پیستونی همراه با ملخ هواپیماها بودند . در اینجا لازم به تذکر است که هواپیـما برای حـرکت نیـاز به Thrust دارد . در حالیکه موتور پیستونی Power تولید میکند و این ملخ است که Power را به Thrust تبدیل می نماید . طبق اصل سوم نیوتن هر عملی را عکسالعملی است مساوی و در جهت مخالف و ملخ با چرخش خود جرم معین از هوا را شتاب مشخص میبخشد . پس طبق فرمول F = mc نیرویی بر هوا به سمت عقب وارد کرده است و عکسالعمل این نیرو به سمت جلو نیروی Thrust را فراهم میآورد . منتهی محدودیت ملخ در این است که نمی تواند به هوا شتاب زیادی بخشد . بنابراین بیشتر به جرم هوا متکی است . معنی این نکات این است که اولاً سرعت هواپیمای ملخ دار کم بوده ، ثانیاً سقف پرواز آن محدود است .
همان طور که در آئرو دینامیک خواندیم در ارتفاعات زیاد چون دانسیته هوا کم است drag نیز کم بوده ، به Thrust کمتری نیاز است که معنی آن معرف کمتر سوخت است ولی همانطور که گفتیم ملخ به علت کمی دانسیته در این ارتفاعات کارایی ندارد . مجموعه ی این مسائل باعث گشت تا دانشمندان هواپیمایی به فکر یافتن جانشینی مناسب برای موتورهای پیستونی بیفتند که نهایتاً به شکل موتور جت ظاهر گردید .
موتور جت نیز همچون ملخ بر اساس اصل سوم نیوتن کار می کند با این تفاوت که mass کمی از هوا را شتاب زیادی می بخشد . پس هم می تواند به سرعت های زیادی دست یابد و هم چون کمتر به Density متکی است در ارتفاعات زیاد به خوبی قادر به فعالیت است .
واژه ی جت (Jet ) در اصل به معنای یک لوله یا برای حساب شده است و موتور جت نیز که به طور کلی از یک سری مجراهای دقیقاً حساب شده تشکیل یافته به این نام نامیده می شود و جالب است در همین ابتدا ذکر شود که بعضی موتورهای جت وجود دارند که فاقـد قطعات گـردنـده می باشند همچون موتورهای Ramjet و Pulsejet و Rocket engine . ولی موتورهای جتی که ما در هواپیمایی سرو کار داریم دارای قطعات گردنده هم چون توربین بوده و از همین رو بطور کلی به آنها Gas Turbine Engines گفته و بر اساس همین واژه ی Turbine است که با انواع مختلف موتورهای جت توربینی هم چون Turbojet و Turboprop و Turbofan و Turboshalt مواجه می شویم که به موقع در مورد آنها به تفصیل صحبت خواهد شد .
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
تعارض وظیفه و رابطه در گروه های کوتاه مدت و بلند مدت - نقش بحرانی کنترل هیجان
عنوان انگلیسی مقاله: Task and relationship conflict in short-term and long-term groups
عنوان فارسی مقاله: تعارض وظیفه و رابطه در گروه های کوتاه مدت و بلند مدت - نقش بحرانی کنترل هیجان
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف- هدف مقاله حاضر، بررسی تعامل سه گانه تضاد وظیفه، کنترل هیجان و موقتی بودن گروه در زمینه پیدایش تعارض رابطه می باشد.
طرح/روش شناسی/ رویکرد- برای بررسی تعامل کنترل هیجان و تضاد وظیفه بر پیدایش تعارض رابطه در 43 گروه کوتاه مدت (موقتی) و 44 گروه بلند مدت، یک بررسی میدانی صورت گرفت.
یافته ها- نتایج نشان می دهند که بیشترین امکان تضاد وظیفه در شکل گیری تعارض رابطه زمانی است که گروه ها (کوتاه مدت و بلند مدت) دارای فرایندهای کنترل هیجان اثربخش کمتری هستند، با وجود اینکه تضاد وظیفه و رابطه در گروه های بلند مدت تا حدودی تفکیک می شوند و در کنترل هیجان امتیاز بالایی بدست می آورند.
محدودیت ها/ پیشنهادات تحقیق- مقاله برحسب پیشنهادات آن ها برای مدیریت تعارض در گروه ها با بحثی درمورد نتایج بدست آمده نتیجه گیری می کند. تحقیق تکمیلی برای بررسی کامل متغیرهای مدل، بایستی تاثیرات تعدیل کننده بررسی های طولی را مورد بررسی قرار دهد.
اصالت/ ارزش- مقاله به مدل های اقتضایی ضروری تعارض درون گروهی پاسخ می گوید و تاثیر تعدیل کننده دو احتمال را در رابطه بین تعارض وظیفه و رابطه بررسی می نماید.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
مقدمه
شواهد تجربی اولیه، رابطه ی قوی و مثبت میان تعارض وظیفه و رابطه در گروه ها را اثبات نموده اند (جن، 1997). با این وجود، تحقیقات اخیر (ایوکو و همکاران ، 2008؛ دی درو و وینگارت ، 2003؛ نایر، 2008؛ پترسون و به فر ، 2003؛ سیمونز و پترسون ، 2000؛ اسپیکمن و ریالس ، 2010؛ یانگ و موس شولدر ، 2004) پیشنهاد می دهند که چندین عامل احتمالی این رابطه را تعدیل می کنند. سوابق و نتایج دو گونه تعارض در گروه هایی مورد بررسی قرار گرفت که در میزان ثبات شان فرق داشتند، با این حال، هیچگونه تلاشی در زمینه ی بررسی تاثیر متقابل انها در گروه های کوتاه مدت و بلند مدت صورت نگرفته است.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی و تعمیر دستگاه تست کرنش سنج
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 46
همراه با یک فایل پاورپوینت 30 صفحه ای برای ارائه در کلاس
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
نخست ، کرنش عمودی در یک عضو ا بر حسب تغییر شکل عضو در واحد طول تعریف خواهیم کرد. با رسم منحنی تنش نسبت به کرنش ، وقتی بار وارد شده ، بر عضو را افزایش دهیم ، نمودار تنش – کرنش را برای آن ماده به کار رفته به دست می آوریم. از چنین نموداری می توانیم بعضی از خواص مهم آن ماده ، مانند مدول کشسانی و شکنندگی(تردی) یا شکل پذیری آن را تعیین کنیم .
از نمودار تنش – کرنش ، همچنین می توان تعیین کرد که آیا کرنشها در یک نمونه ، پس از برداشتن بار از بین خواهد رفت- که در چنین حالتی رفتار ماده را کشسانی می نامند- یا مانایی دائم یا تغییر شکل پلاستیک (مومسان) دارد (بخش 6.2) .
ثابتهای مشخصه دیگری برای مصالح به کار رفته بیان خواهیم کرد، یعنی موادی با خواص مکانیکی مستقل در جهتی که نشان داده می شود. آنها شامل نسبت پواسون، که کرنش محوری و عرضی را به هم مربوط می کند ، مدول کپه ای (حجمی) ، که مشخص کننده تغییر حجم یک ماده تحت فشار هیدروستاتیکی است ، و مدول صلابت که مولفه های تنش برشی و کرنش برشی را به هم مربوط می کند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی و تعمیر دستگاه تست کرنش سنج
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 46
همراه با یک فایل پاورپوینت 30 صفحه ای برای ارائه در کلاس
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
نخست ، کرنش عمودی در یک عضو ا بر حسب تغییر شکل عضو در واحد طول تعریف خواهیم کرد. با رسم منحنی تنش نسبت به کرنش ، وقتی بار وارد شده ، بر عضو را افزایش دهیم ، نمودار تنش – کرنش را برای آن ماده به کار رفته به دست می آوریم. از چنین نموداری می توانیم بعضی از خواص مهم آن ماده ، مانند مدول کشسانی و شکنندگی(تردی) یا شکل پذیری آن را تعیین کنیم .
از نمودار تنش – کرنش ، همچنین می توان تعیین کرد که آیا کرنشها در یک نمونه ، پس از برداشتن بار از بین خواهد رفت- که در چنین حالتی رفتار ماده را کشسانی می نامند- یا مانایی دائم یا تغییر شکل پلاستیک (مومسان) دارد (بخش 6.2) .
ثابتهای مشخصه دیگری برای مصالح به کار رفته بیان خواهیم کرد، یعنی موادی با خواص مکانیکی مستقل در جهتی که نشان داده می شود. آنها شامل نسبت پواسون، که کرنش محوری و عرضی را به هم مربوط می کند ، مدول کپه ای (حجمی) ، که مشخص کننده تغییر حجم یک ماده تحت فشار هیدروستاتیکی است ، و مدول صلابت که مولفه های تنش برشی و کرنش برشی را به هم مربوط می کند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
چکیده ترجمه:
هدف- هدف این مقاله ارزیابی تکنیک های جدید در تصمیم گیری برای بودجه بندی سرمایه در کشور کانادا، شامل اختیارات واقعی، و ادغام نتایج با بررسی های مشابه قبلی می باشد.
طرح/ روش/ رویکرد- بررسی از طریق ایمیل انجام گرفته، که شامل 88 شرکت بزرگ در کانادا می باشد.
یافته ها- روند کار مرتبط به تکنیک های پیچیده تر همچنان ادامه داشته؛ به هر حال، در شرکت های بزرگ، 17 درصد از آن ها از ارزش فعلى پرداختها و هزینه هاى اتى (DCF) استفاده نمی کنند. شرکت هایی که این کار را انجام می دهند، اکثریت دارای ارزش خالص فعلی (NPV) و نرخ بازده داخلی (IRR)، می باشند. در مجموع بین 1 از 10 و 1 از 3 شرکت، بطور صحیحی جنبه های خاص مرتبط به DCF (ارزش فعلى پرداختها و هزینه هاى اتى) را اعمال نمی کنند. تنها 8% از انتخاب های واقعی استفاده می کنند.
محدودیت تحقیق/ کاربرد- یکی از محدودیت ها این می باشد که بررسی ها نشان نمی دهد که چرا مدیران از تکنیک های تصمیم گیری بودجه بندی سرمایه امروزی کمتر استفاده می کنند. محدودیت دوم این است که انتخاب جمعیت باعث تحت تاثیر قرار دادن نتایج شرکت های بزرگ در کانادا می گردد.
کاربردهای عملی- حوزه اصلی تمرکز مدیریت بر روی انتخاب های واقعی می باشد. بخش های دیگر برای توسعه، رویکردهای اجرایی می باشند، که از میانگین وزنی هزینه سرمایه (WACC) استفاده کرده، و به تنظیم WACC برای پروژه ها یا بخش های مختلف می پردازند، و ارزش های بازاری یا هدف را برای این موازنه بکار گرفته، و هزینه های بهره را در گردش وجوه پروژه مد نظر قرار نمی دهند. نسبت کمی از مدیران نیاز دارند تا از DCF (ارزش فعلى پرداختها و هزینه هاى اتى ) استفاده کنند.
اصالت/ ارزش- ارزیابی نشان می دهد که همچنان شکاف کارکرد نظری در عوامل مفصل تکنیک های تصمیم برای بودجه بندی سرمایه DCF و گزینه های واقعی وجود دارد. علاوه بر این، مهم می باشد تا مجموعه ای از مفاهیمی که با گذشت زمان توسعه یافته اند، مد نظر قرار دهیم. آنچه که این مقاله نشان می دهد تجزیه و تحلیل مفصلی از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، ترکیب و ادغام چندین بررسی بر روی DCF بوده به صورتی که مقایسه های جدید صورت گرفته، پیشنهاداتی به مدیران شده و فرصت هایی برای بهبود در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری ایجاد می گردد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Improved capital budgeting decision making
عنوان فارسی مقاله: بهبود تصمیم گیری بودجه بندی سرمایه: شواهد مربوط به کشور کانادا
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
عنوان انگلیسی مقاله: A comparative evaluation of data processing schemes using Turkish strong ground-motion data
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی قیاسی طرح های پردازش داده ای با استفاده از داده های حرکت زمین قوی ترکیه
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
طرح پردازش داده های حرکت زمین پایدار، برای اکثر تحقیقات مربوط به مهندسی زلزله شناسی و مهندسی لرزه شناسی مهم می باشد. از میان روش های پردازش داده ای متعدد، فیلترینگ (پالایش)، به عنوان اجرایی ترین تکنیک در از بین بردن نویز فرکانس کم و زیاد از داده های حرکتی قوی می باشد. دو روش فیلترینگ مختلف برای از بین بردن نویز فرکانس پایین در این بررسی مورد مطالعه قرار می گیرند. یکی از این روش ها براساس اطلاعات نویز منتشر شده توسط پیمایش ثابت رکوردهای مشابه می باشد، در حالیکه روش دیگر از طرح تکراری مرتبط با راهنمای طیف مبدا تئوریکی برای تعیین فرکانس فیلتر برش کوتاه استفاده می کند. هدف این بررسی دو مورد می باشد: (a) مشاهده ی اختلافات و شباهت های فرکانس های فیلتر برش کوتاه محاسبه شده از طریق این دو روش، (b) مشاهده ی تاثیر مقادیر تعیین شده توسط این روش ها روی مقادیر پیک مقدار حرکت زمین و عرض های جابجایی طیف ارتجاعی و غیرارتجاعی.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
1.مقدمه
رکوردهای حرکت زمین خام معمولا شامل نویز فرکانس پایین و بالا می باشند که باید قبل از استفاده در بررسی های مهندسی و زلزله شناسی رفع شوند. فیلترینگ یکی از مهم ترین تکنیک های پردازش حرکت زمینی می باشد که نویز فرکانس بالا و پایین حاصل از داده های پردازش نشده را ازبین می برد. انتخاب فرکانس های برش فیلتر، بخش مهم و اصلی تکنیک های فیلترینگ می باشد. در حالت خاص، فرکانس فیلتر برش کوتاه پارامتر مهمی برای روش های ارزیابی کارایی وابسته به زمین لرزه و طراحی مبتنی بر جابجایی می باشد، همانطور که مستقیما روی مقادیر طیف جابجایی در دوره های طولانی تر تاثیر می گذارد.
عنوان انگلیسی مقاله: A comparative evaluation of data processing schemes using Turkish strong ground-motion data
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی قیاسی طرح های پردازش داده ای با استفاده از داده های حرکت زمین قوی ترکیه
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
طرح پردازش داده های حرکت زمین پایدار، برای اکثر تحقیقات مربوط به مهندسی زلزله شناسی و مهندسی لرزه شناسی مهم می باشد. از میان روش های پردازش داده ای متعدد، فیلترینگ (پالایش)، به عنوان اجرایی ترین تکنیک در از بین بردن نویز فرکانس کم و زیاد از داده های حرکتی قوی می باشد. دو روش فیلترینگ مختلف برای از بین بردن نویز فرکانس پایین در این بررسی مورد مطالعه قرار می گیرند. یکی از این روش ها براساس اطلاعات نویز منتشر شده توسط پیمایش ثابت رکوردهای مشابه می باشد، در حالیکه روش دیگر از طرح تکراری مرتبط با راهنمای طیف مبدا تئوریکی برای تعیین فرکانس فیلتر برش کوتاه استفاده می کند. هدف این بررسی دو مورد می باشد: (a) مشاهده ی اختلافات و شباهت های فرکانس های فیلتر برش کوتاه محاسبه شده از طریق این دو روش، (b) مشاهده ی تاثیر مقادیر تعیین شده توسط این روش ها روی مقادیر پیک مقدار حرکت زمین و عرض های جابجایی طیف ارتجاعی و غیرارتجاعی.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
1.مقدمه
رکوردهای حرکت زمین خام معمولا شامل نویز فرکانس پایین و بالا می باشند که باید قبل از استفاده در بررسی های مهندسی و زلزله شناسی رفع شوند. فیلترینگ یکی از مهم ترین تکنیک های پردازش حرکت زمینی می باشد که نویز فرکانس بالا و پایین حاصل از داده های پردازش نشده را ازبین می برد. انتخاب فرکانس های برش فیلتر، بخش مهم و اصلی تکنیک های فیلترینگ می باشد. در حالت خاص، فرکانس فیلتر برش کوتاه پارامتر مهمی برای روش های ارزیابی کارایی وابسته به زمین لرزه و طراحی مبتنی بر جابجایی می باشد، همانطور که مستقیما روی مقادیر طیف جابجایی در دوره های طولانی تر تاثیر می گذارد.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بهینه سازی قطر حوضچه در یاتاقان هیدرواستاتیک به روش الگوریتم ژنتیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 51
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
نیروی اصطکاک علی الرغم فوایدی که در برخی موارد برای انسان داشته است در مواردی هم بعنوان مانع در سر راه انسان بوده و باعث اتلاف مقدار بسیار زیادی از انرژی می شود. بطور مثال از حرارت ناشی از سوخت در خودرو 35 درصد از طریق سیستم اگزوز و 33 درصد از طریق آب و 7 درصد از طریق انتشار در هوا به بیرون از سیستم منتقل می شود و تنها 25 درصد از کل حرارت تولید شده برای انجام کار مفید باقی می ماند که همه این هدر رفتن انرژی حرارت ناشی از وجود اصطکاک در بخشهای مختلف خودرو می باشد.
در تکیه گاه شفت بروی دیواره ها نیز نیروی اصطکاک بین شفت و دیواره باعث اتلاف انرژی می گردد. بمنظور کاهش اصطکاک در تکیه گاه شفتهای دوار از یاتاقانها استفاده می شود. در یک تعریف کلی به هر تکیه گاهی که اصطکاک را کاهش دهد یاتاقان می گویند. در واقع نیروی اصطکاک مزاحم کار تکیه گاهی یاتاقان می باشد.
یافتن روشهای مناسب برای غلبه بر اصطکاک از دیر باز در سرلوحه کارهای بشر بوده است. بیشتر افراد از چرخ بعنوان بزرگترین اختراع در طول اعصار یاد می کنند، در صورتیکه این چنین نیست. بلکه نوآوری واقعی در قراردادن محور چرخ در یاتاقان (تکیه گاه مدور) شکل گرفت. مدارکی دال بر استفاده از سطوح مدور برای کاهش نیروی لازم بمنظور جابجایی اجسام سنگین در زمانهای قدیم وجود دارد. برای مثال مصریان از الوار (تنه درخت) استفاده می کردند. یاتاقان هایی که با چرخ ها و محورهای اولیه به کار می رفت، از نوع محوری بود که در آنها محور با لقی اندکی درون سوراخ یاتاقان قرار می گیرد.
در هر حال اختراع چرخ پدیده مهمی بوده است ولی این یاتاقانها بودند که باعث چرخش اجسام می شوند. در ابتدا رومی ها، بلبیرینگ ضد اصطکاک اولیه را در دوران حضرت مسیح (ع) بکار می بردند. باقیمانده های یک کشتی رومی در دریاچه «نمی» حکایت از وجود سه نوع اولیه بلبیرینگ یعنی کروی، استوانه ای و مخروطی (شیبدار) داشت، هر چند در این جستجو مورد استفاده آنها نامشخص ماند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ترجمه مقاله بررسی فرسایش داخلی سدهای خاکی
چکیده ترجمه:
فرسایش داخلی چیست؟
فرسایش داخلی سد خاکی زمانی روی می دهد که آبی که از طریق سد نشت می کند، ذرات خاک را به خارج از خاکریر، فونداسیون یا کناره های سد حمل کند. اگر تراوشی که در بخش پایین دست سد تخلیه می شود، حامل ذرات خاک باشد، حفره (کاواک) یا لوله ی کشیده شده ممکن است به صورت پس گشت از طریق خاکریز، فونداسیون یا تکیه گاه سد به سمت مخزن فرسایش یابد.
فرسایش داخلی ذرات خاک درون سد توسط آب که از طریق سد نشت می کند (که توسط مهندسین سد، لوله کشی نامیده می شود)، یکی از متداول ترین عوامل شکست سدهای خاکی می باشد.
فرسایش داخلی مخصوصا به این علت خطرناک می باشد که ممکن است هیچ شواهد خارجی وجود نداشته باشد، یا تنها شواهد جزئی وجود داشته باشد که خبر از وقوع فرسایش می دهند. سد ممکن است در عرض چند ساعت بعد از آشکار شدن شواهد فرسایش داخلی بشکند.
فرسایش داخلی ممکن است اولین بار زمانیکه آب پشت سد جمع می شود توسعه یابد یا ممکن است در طول چندین سال توسعه یابد. نمی توانید فرض کنید که به علت اینکه سد شما چندین سال به خوبی عمل کرده است، در مقابل فرسایش داخلی امن می باشد.
شکست های فرسایش داخلی اغلب در رابطه با نفوذهای سدها مانند لوله های خروجی مدفون در خاکریز و سرریزهای بتنی می باشند که از خاکریز عبور می کنند.
یک مهندس سد باتجریه ممکن است قادر به تشخیص علائم جزئی فرسایش داخلی در طول نظارت های دوره ای مرتب باشد، ولی باید در مورد علائم مورد بررسی بین نظارت ها آگاهی داشته باشد. اگر علائم فرسایش داخلی را مشاهده می کنیم، باید از یک مهندس سد باتجریه کمک بگیرید.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Internal Erosion of Earth Dams
عنوان فارسی مقاله: فرسایش داخلی سدهای خاکی
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
ترجمه مقاله بررسی فرسایش داخلی سدهای خاکی
چکیده ترجمه:
فرسایش داخلی چیست؟
فرسایش داخلی سد خاکی زمانی روی می دهد که آبی که از طریق سد نشت می کند، ذرات خاک را به خارج از خاکریر، فونداسیون یا کناره های سد حمل کند. اگر تراوشی که در بخش پایین دست سد تخلیه می شود، حامل ذرات خاک باشد، حفره (کاواک) یا لوله ی کشیده شده ممکن است به صورت پس گشت از طریق خاکریز، فونداسیون یا تکیه گاه سد به سمت مخزن فرسایش یابد.
فرسایش داخلی ذرات خاک درون سد توسط آب که از طریق سد نشت می کند (که توسط مهندسین سد، لوله کشی نامیده می شود)، یکی از متداول ترین عوامل شکست سدهای خاکی می باشد.
فرسایش داخلی مخصوصا به این علت خطرناک می باشد که ممکن است هیچ شواهد خارجی وجود نداشته باشد، یا تنها شواهد جزئی وجود داشته باشد که خبر از وقوع فرسایش می دهند. سد ممکن است در عرض چند ساعت بعد از آشکار شدن شواهد فرسایش داخلی بشکند.
فرسایش داخلی ممکن است اولین بار زمانیکه آب پشت سد جمع می شود توسعه یابد یا ممکن است در طول چندین سال توسعه یابد. نمی توانید فرض کنید که به علت اینکه سد شما چندین سال به خوبی عمل کرده است، در مقابل فرسایش داخلی امن می باشد.
شکست های فرسایش داخلی اغلب در رابطه با نفوذهای سدها مانند لوله های خروجی مدفون در خاکریز و سرریزهای بتنی می باشند که از خاکریز عبور می کنند.
یک مهندس سد باتجریه ممکن است قادر به تشخیص علائم جزئی فرسایش داخلی در طول نظارت های دوره ای مرتب باشد، ولی باید در مورد علائم مورد بررسی بین نظارت ها آگاهی داشته باشد. اگر علائم فرسایش داخلی را مشاهده می کنیم، باید از یک مهندس سد باتجریه کمک بگیرید.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Internal Erosion of Earth Dams
عنوان فارسی مقاله: فرسایش داخلی سدهای خاکی
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بهینه سازی قطر حوضچه در یاتاقان هیدرواستاتیک به روش الگوریتم ژنتیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 51
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
نیروی اصطکاک علی الرغم فوایدی که در برخی موارد برای انسان داشته است در مواردی هم بعنوان مانع در سر راه انسان بوده و باعث اتلاف مقدار بسیار زیادی از انرژی می شود. بطور مثال از حرارت ناشی از سوخت در خودرو 35 درصد از طریق سیستم اگزوز و 33 درصد از طریق آب و 7 درصد از طریق انتشار در هوا به بیرون از سیستم منتقل می شود و تنها 25 درصد از کل حرارت تولید شده برای انجام کار مفید باقی می ماند که همه این هدر رفتن انرژی حرارت ناشی از وجود اصطکاک در بخشهای مختلف خودرو می باشد.
در تکیه گاه شفت بروی دیواره ها نیز نیروی اصطکاک بین شفت و دیواره باعث اتلاف انرژی می گردد. بمنظور کاهش اصطکاک در تکیه گاه شفتهای دوار از یاتاقانها استفاده می شود. در یک تعریف کلی به هر تکیه گاهی که اصطکاک را کاهش دهد یاتاقان می گویند. در واقع نیروی اصطکاک مزاحم کار تکیه گاهی یاتاقان می باشد.
یافتن روشهای مناسب برای غلبه بر اصطکاک از دیر باز در سرلوحه کارهای بشر بوده است. بیشتر افراد از چرخ بعنوان بزرگترین اختراع در طول اعصار یاد می کنند، در صورتیکه این چنین نیست. بلکه نوآوری واقعی در قراردادن محور چرخ در یاتاقان (تکیه گاه مدور) شکل گرفت. مدارکی دال بر استفاده از سطوح مدور برای کاهش نیروی لازم بمنظور جابجایی اجسام سنگین در زمانهای قدیم وجود دارد. برای مثال مصریان از الوار (تنه درخت) استفاده می کردند. یاتاقان هایی که با چرخ ها و محورهای اولیه به کار می رفت، از نوع محوری بود که در آنها محور با لقی اندکی درون سوراخ یاتاقان قرار می گیرد.
در هر حال اختراع چرخ پدیده مهمی بوده است ولی این یاتاقانها بودند که باعث چرخش اجسام می شوند. در ابتدا رومی ها، بلبیرینگ ضد اصطکاک اولیه را در دوران حضرت مسیح (ع) بکار می بردند. باقیمانده های یک کشتی رومی در دریاچه «نمی» حکایت از وجود سه نوع اولیه بلبیرینگ یعنی کروی، استوانه ای و مخروطی (شیبدار) داشت، هر چند در این جستجو مورد استفاده آنها نامشخص ماند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی عملکرد توربو پمپ ها
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 50
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است .
پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و ... تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده به کار مطلوب تبدیل گردد.
فصل اول درموردتقسیم بندی پمپ هاوآشنایی با انواع پمپ های جابه جایی مثبت وکاربردهای آن ومقایسه پمپ های دینامیکی وجابه جایی مثبت می باشد.فصل دوم به توضیح درموردتوربوپمپ ها،اجزای اصلی آنها،مثلث سرعت،منحنی مشخصه ،بررسی پدیده کاویتاسیون،قوانین تشابه پمپها وسری وموازی بستن آنها ،بررسی خوردگی درتوربوپمپ هاودرنهایت آشنایی مختصری درموردپمپ های کاربردی درصنعت پرداخته شده است.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
ارزیابی تجربی یک مدل تئوری برای مدول الاستیسیته خمشی کامپوزیت بتن نازک
عنوان انگلیسی مقاله: Experimental validation of a theoretical model for flexural modulus of elasticity of thin cement composite
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی تجربی یک مدل تئوری برای مدول الاستیسیته خمشی کامپوزیت بتن نازک
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیقات تجربی و تحلیلی برای مدول الاستیسیته خمشی ِبتن کامپوزیت نازک تشکیل شده از شبکه مش و ملات، به اثبات رسیده است. براساس تحلیل و داده های تجربی، معادلات جدید برای مدول الاستیسیته خمشی بتن کامپوزیت پیشنهاد شده است. مشاهده می شود که مدول الاستیسیته خمشی بتن کامپوزیت نازک بستگی به مدول الاستیسیته ی ملات و برخی عوامل تفاوت مدول الاستیسیته مش و ملات دارد. نتایج بدست آمده با استفاده از معادلات پیشنهاد شده با نتایج حاصل از معادلات موجود مقایسه می شوند. مشاهده شده است که معادلات جدید نتایج نسبتا محافظه کارانه تری در مقایسه با معادلات معمول بدست می دهند. مقایسه بین یافته های تجربی و تحلیلی نشان می دهد که همسویی خوبی بین نتایج تجربی و تحلیلی است.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
1- مقدمه
مطالعات تجربی و تحلیلی وسیعی در دو دهه ی گذشته برای ایجاد خصوصیات مکانیکی اساسی برای سیمان کامپوزیت نازک انجام شده است. کاربرد روش المان محدود برای تحلیل سیمان کامپوزیت نازک توسط Prakhya و Adidam و Hossain و Hasegawa تحقیق شده است. آنها روش مدل سازی و رفتار خمشی سیمان کامپوزیت نازک را برای شبکه های مربعی و گرد ( به شکل مرغک ) گزارش داده اند. Rao اطلاعات تغییر شکل تحت بار را به شکل روابط فشار- کشش برای کامپوزیتهای سیمان تقویت شده با شبکه های گرد ، زیر فشار تک محوره تحقیق کرد. او نتیجه گرفت که روابط فشار- کشش زیر فشار، دارای رفتارغیر خطی در بارگذاری های اولیه و نهایی و رفتارخطی در مقطع میانی هستند. خصوصیات تخریب ضربه ای ِ سیمان کامپوزیت نازک ، با تست های تک ضربه ای که توسط Kobayash و همکارانش انجام شده است ، بدست آمد. بعداً رفتار خمشی سیمان کامپوزیت نازک توسط Ghavami و همکارانش و Naaman مطالعه شده است.