دانلود پروژه بررسی تأسیسات ایستگاههای سوخت گیری CNG
CNG refueling stations established
مقدمه:
CNG چیست؟
CNG مخفف عبارت (Compress Natural Gas) که معنی لغوی آن گاز طبیعی فشرده می باشد که در درجه حرارت معمولی و در فشار 200 الی 250 اتمسفر نگهداری می شود.
گاز طبیعی که حاصل تجزیه مواد ارگانیک در لایه های زیر زمینی است در مخازن عظیم هیدرو کربنی زیر زمین تشکیل و تجمع می یابد ترکیب گاز طبیعی متشکل از 80 درصد متان کمتر از 12 درصد اتان و 8 درصد گازهای دیگر است و می تواند بعنوان سوخت در خودروها و یا جایگزینی برای سوخت های فسیلی مورد استفاده قرار گیرد.
CNG با توجه به شرایط اقلیمی ایران و با توجه به وجود شبکه گسترده توزیع گاز جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر سوختهاست، زیرا هم هزینه سوخت کمتری را به استفاده کننده تحمیل کرده و هم نقش بسزایی در بهبود وضع آلودگی هوا ایفا می کند همچنین دارای درجه اکتان 13 است که بعنوان سوخت خودرو بسیار مناسب می باشد.
از همه مهمتر با مصرف CNG استفاده منابع طبیعی کشور نیز وضع بهتری پیدا خواهد کرد.
گاز طبیعی نسبت به هوا سبکتر است و به همین دلیل در صورت نشت گاز از مخازن ذخیره سوخت و دیگر اجزا به سرعت به سمت بالا حرکت می کند. دمای اشتعال گاز طبیعی تقریباً دوبرابر بنزین است که همین باعث می گردد خطر انفجار یا آتش سوزی خوردهای گاز سوز به شدت کاهش یابد جدا از مشخصات فیزیکی و شیمیایی گاز طبیعی، مخازن تخلیه گاز طبیعی CNG با استحکام بیشتری در مقایسه با باک های معمولی استفاده شده در خودرو ها ساخته می شود. کلیه مخازن ذخیره این گاز می توانند به شیر جلوکیری از جریان بیش از حد مجهز بوده که در صورت کاهش ناگهانی فشار نسبت به قطع مسیر خروج گاز اقدام کنند.
هم اکنون مصرف روزانه بنزین کشور 56 میلیون لیتر است که از این مقدار 40 میلیون لیتر در پالا یشگاههای داخلی تولید می شود و مقدار 16 میلیون لیتر واردات داریم که سالانه رقمی حدود 7/1 میلیارد دلار از بودجه عمومی را به خود اختصاص می دهد که بر اساس یارانه انرژی وارداتی بالغ بر 860/103 میلیارد ریال است یعنی در حدود 165 دلار در سال برای هر نفر که با این حساب سالانه حداقل 13 میلیارد دلار یارانه انرژی می دهیم از طرفی ایران دومین کشور دارا ی منابع و مخازن زیر زمینی گاز طبیعی در بین کشورهای جهان و تقریباً 15 درصد از کل مخازن و منابع گاز طبیعی جهان در کشورمان وجود دارد. در صورتی که ما بتوانیم از گاز طبیعی بعنوان سوخت جایگزین در خودروها و نیروگاهها و … استفاده نماییم علاوه بر کاهش واردات بنزین و کاهش هزینة دولت برای پرداخت یارانة بنزین توانسته ایم از منابع و مخازن عظیم زیرزمینی گازطبیعی استفاده کنیم.سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور که در سال 1379 تاسیس شده است متولی این امر میباشد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات سوخت
عنوان کامل: پروژه بررسی تأسیسات ایستگاههای سوخت گیری CNG
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 77
_______________________________________________
دانلود پروژه بررسی نیروگاه های بادی در ایران.پایان نامه
بخشی از مقدمه:
بادهای جهان جمعاً حدوداً 2700 TW (T=1012) انرژی در خود نهفته دارند. هزاران سال است که انسان برای بدست آوردن جزء بسیار کوچکی از این انرژی از آسیابهای بادی استفاده می کند. در سالهای اخیر با بالا رفتن انرژیهای فسیلی دوباره اذهان متوجه نیروی بادی شده است. انرژی باد به علت رایگان بودن و آلوده نساختن محیط زیست بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از2700 TW انرژی موجود در باد حدود ¼ آن در 100 متری زمین قرار دارد. با احداث توربینهای بادی در سراسر جهان می توان حداکثر 40 TW از این انرژی را بدست آورد.
اولین نیروگاه بادی در کشور دانمارک مورد بهره برداری قرار گرفت و اواخر قرن 19 حدود 3000 آسیاب بادی برای امور صنعتی و حدود 30000 آسیاب بادی دیگر برای استفاده منازل و مزارع در دانمارک به کار مشغول بودند. کل نیروی تولیدی این آسیاب ها در حدود 200 مگاوات بود. در سال 1890 میلادی دولت دانمارک برنامه وسیعی را برای ساختن آسیاب های بزرگ مولد برق به اجرا گذاشت و در سال 1910 تعداد زیادی آسیاب بادی که توسط پروفسور" لاکور" طراحی گشته بود، ساخته شد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات علمی، تحقیقات نیروگاه ها
عنوان کامل: پروژه بررسی عملکـرد نیـروگاههای بـادی در ایران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 117
_______________________________________________
اولین کسی که در اثر تصادف مرد، شخصی به اسم Bridget Driscoll در سال ١٨٩٦بود. سرعت تصادف ٦ کیلومتر بر ساعت بود.
بر طبق آمار سال ٢٠٠٥ ، هر ٣٠ ثانیه یک نفر جان خود را در اثر تصادف از دست میدهد که معادل یک ملیون نفر در سال می باشد.
ایران بالاترین آمار مرگ و میر ناشی ازتصادفات را درجهان داراست.
ایران با دارا بودن تنها یک درصد جمعیت جهان، دو درصد از تلفات انسانی ناشی از تصادف سراسر کشورهای کره زمین را به خود اختصاص داده است.
بر اساس آمارهای ارائه شده، روزانه ٦٤ ایرانی در تصادفات رانندگی فوت می کنند. ٧٥٠ نفر نیز در اثر وقوع این تصادفات با مجروحیت مواجه میشوند.
آمار کشته شدگان ایران دو برابرو مجروحان 5.1 برابراستانداردهای جهانی است.
براساس آخرین آمار سازمان جهانی ایمنی راهها، آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات در سطح جهان روزانه سه هزار و دویست و تعداد مجروحان ٥٠ هزار نفر است که با این حساب سهم ایران با توجه به جمعیت باید حداکثر ٣٢ کشته و ٥٠٠ مجروح باشد. این آمارها اهمیت ایمنی در خودرو را بیان میکند.
___________________________________________
دسته: تحقیقات خودرو
عنوان کامل: پروژه بررسی ضربه گیر ها در تصادف خوردو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 140
___________________________________________
خرید پروژه
|
عنوان فارسی مقاله: |
|
لیست فهرست: |
|
|
ترجمه مقاله ساخت و پیاده سازی سیستم های هوش کسب و کار کار (BI)
مقدمه
واقعیت اجتماعی- اقتصادی سازمانهای امروز، آنها را ملزم به جستجوی ابزارهایی برای تسهیل فرایند کسب اثربخش داده ها، پردازش و تحلیل وسیع آنها از منابع مختلف و پراکنده کرده است تا براساس آن پایهای را برای کشف دانش جدید بنا کنند.
برای سالیان متمادی، سیستمهای اطلاعات مدیریت(MIS)، سازمانها را در انجام وظایف مختلفشان مورد حمایت قرار داده اند؛ هر چند، امروزه به سیستمهای اطلاعاتی، توجه کمی میشود.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Approach to Building and Implementing Business Intelligence Systems
عنوان فارسی مقاله: رویکردی برای ساخت و پیاده سازی سیستم های هوش کسب و کار
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله با هدف تشریح فرایندهای ساخت سیستمهای هوش کسب و کار (BI) صورت گرفته است.
نویسندگان این مقاله با درنظرگرفتن ویژگی های سیستمهای هوش کسب و کار، متدولوژی ویژهای را برای ایجاد و به کارگیری این گونه سیستمها در سازمان پیشنهاد کردهاند. این بررسیها بر اهداف و سطوح کارکردی هوش کسب و کار در سازمان ها تمرکز دارد. ازاینرو در این شرایط، رویکردی که در حین ایجاد و پیاده سازی هوش کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته است دو مرحله اصلی را در برمی گیرد که از یک تقابل نسبت به یکدیگر برخوردارند، یعنی ایجاد سیستم هوش کسب و کار و به کارگیری هوش کسب و کار. بخش گستردهای از این مقاله متوجه هدفها و وظایفی است که برای ایجاد و پیادهسازی هوش کسب و کار مورد نظر است.
عنوان انگلیسی مقاله: Noninvasive sEMG-based Control for Humanoid Robot Teleoperated Navigation
عنوان فارسی مقاله: کنترلگرمبتنی بر ثبت گرافیکی فعالیت الکتریکی بازو غیر تهاجمی برای هدایت از راه دور ربات برقی شبیه انسان
دسته: مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.-
--------------------------------------
1.مقدمه
رابط های سیگنال عصبی بین انسان و کامپیوتر (HCLs) منفعت بسیاری دارو بعضی موارد اثبات کرده اند که این روش ها این قابلیت را دارند.
با کمک تجهیزات حسی غیرتهاجمی می توان به نیت کاربر پی برد که این تجهیزات اطلاعاتی مربوط به حرکات بدن خیلی فراهم می کند که نسبت به تجهیزات حسی محرک و جنبش شناسی مثل حس گرهای نیرو و دنبال کننده های حرکتی سریعتر است. برق نگاری ماهیچه یکی از جالب ترین سیگنال های عصبی است که قصد کاربر را ردیابی می کند زیرا بصورت آنلاین می توان این سیگنال ها را اندازه گیری کرد در حالیکه به نسبت سیگنال به اغتشاش تحت تکنولوژی های رایج دسترسی دارد. سطح EMG بر روی پوست بواسطه ولتاژهای الکتریکی سنجیده می شود که فعالیت های عصبی و عضلانی را ارائه می کند که در ماهیچه های منقبض شده بوجود می آیند. این فعالیت های شناخته شده طبق رفتارهای عمدی متمایز شده اند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
چکیده ترجمه:
این مقاله کاربرد رابط غیر تهاجمی sEMG (ثبت گرافیکی فعالیت الکتریکی بازو غیر تهاجمی ) برای کنترل ربات شبیه انسان بین جاهای دور از طریق ارتباطات اینترنتی بی سیم ارائه می کند. به منظور اینکه سیگنال های sEMG سه حرکت مچ را تشخیص دهند بواسطه پوست بازوی کاربر سنجیده می شوند. حرکات مچ دستورهایی را برای ربات شبیه انسان می دهد. جهات حرکت مچ بطور حسی با جهات حرکت ربات قابل مقایسه است، بنابراین کاربر می تواند ربات را به طور طبیعی کنترل کند. با ادغام دستگاه خودکار با رابط مبتنی بر sEMG، حرکات احتمالی ربات گسترش می یابد. بمنظور اطلاعات محیطی از مکان های دور دست، تصاویر دوربین بر روی سر ربات به صفحه رابط کامپیوتر انتقال داده می شود. ما آزمایشاتی را انجام دادیم که در آن افراد، ربات شبیه انسان را کنترل می کنند تا به هدایت ان از موقعیت آغازی به طرف مقصد بپردازند. نتایج آزمایشی اثبات می کند که امکان روش رابط با مقایسه آن با کنترلگر کیبورد وجود دارد.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: پروژه بررسی خواص سیال و مفاهیم آن
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 72
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در این پروژه به معرفی برخی مفاهیم اساسی در مورد سیالات می پردازیم. مکانیک سیالات نیوتونی علم بررسی حرکت دسته ی خاصی از مواد است که در جریان برشی بین دو صفحه موازی از خود پاسخ یکسانی را نشان میدهند. علم مزبور هم شامل مباحث سینماتیکی و هم دینامیکی است. این علم متنوع است و بستگی به نوع جریان دارد.در جریان داخلی ( مثال: جریان در لوله ) این علم بدنبال برقراری ارتباط بین افت و خواص سیال (ویسکوزیته، دانسیته ...) پارامترهای هندسی (قطر لوله ، زبری...) و دبی می باشد. در جریان خارجی (مثال جریان در اطراف ایرفویل) علم مزبور بدنبال برقراری ارتباط بین نیروهای ایرودینامیکی ( درگ و لیفت) و خواص سیال ( ویسکوزیته دانستیه...) پارامترهای هندسی (ضخامت ، وتر ، زبری...) و سرعت جریان آزاد است. برای رسیدن به اهداف مزبور، علم مکانیک سیالات از قوانین طبیعت ( بقای جرم ، ممنتوم و انرژی) کمک میگیرد و با این فرض اساسی که سیال ماده ای پوسته است ( به عبارت دیگر ، با چشم پوشی از ساختار ذره ای سیال ) سعی در بدست آوردن یکسری معادلات می کند که حاکم جریان بر جریان می باشند به طوریکه با حل این معاد لات بتوان به اهداف فوق الذکر رسید. یک سیال همچون سایر مواد دارای خواص متعددی است. از بین این خواص ، برخی از آنها در علم مکانیک سیالات و برخی دیگر در سایر علوم حائز اهمیت می باشند. در این درس به تعریف این خواص خواهیم پرداخت. برای سادگی ، خواص مزبور را به دو دسته خواص فرعی ( شامل مدول الاستیسیته ، سرعت صوت ، ضریب انبساط حرارتی ، فشار بخار ، دانسیته) و خواص اصلی ( شامل ویسکوزیته کشش سطحی و فشار ) تقسیم بندی می نماییم.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
چکیده ترجمه:
گزینش افراد برای انتصابات بین المللی بطور مشخص به چالش کشیده شده است چرا که حوزه محتوایی ارزیابی کاندیداها بجای تلاش برای پیش بینی توانایی ایفای وظایف معین در شغل یا بطور کلی تر عناصر عنوان شده در شرح شغلی فنی، عمدتا بر محتوای شغلی تمرکز دارد. سیستم های گزینش برای انتصابات بین المللی بجای مشاغل فنی که از متصدیان خواسته می شود و در بسیاری موارد تاکنون ارزیابی شده اند و یا فرض شده است که در سطح قابل قبولی از صلاحیت قرار دارند، بر پیش بینی محیطی که در آن متصدیان لازم است به طور موثری کارکنند، متمرکز هستند. بنا یراین بر خلاف شاخص های موفقیت در زمینه بومی که در آن دانش، مهارت ها و توانایی ها ممکن است استراتژی گزینش را تعیین کند، عوامل روانی و شخصیتی فراوانی از جمله ویژگی های شخصیتی، سلاست زبانی و تجربیات بین المللی در افزایش موفقیت مامور بین المللی موثر است. این مقاله بر شاخص هایی که بر نتیجه انتصابات بین المللی تاثیر می گذارد و رویه های منحصر بفردی که در گزینش برای انتصابات بین المللی می تواند بکار گرفته شود متمرکز است. بعلاوه این مقاله در مورد چالش های عملی اجرای پیشنهادات گزینش مامورین بین المللی بحث می کند.
با قبول این که افراد درون سازمان هستند که تولیدات را ابداع کرده و توسعه می دهند، خدمات، بازار و فروش را برای عموم فراهم می کنند، تصمیم می گیرند، پیشنهاد ارائه می کنند، برنامه های استراتژیک را اجرا می کنند، مدیریت موثر و کارآمد استعدادهای انسان منبع مهم تفاوتهای رقابتی است که برای موفقیت سازمان حیاتی است (Caligiuri & Tarique, 2009). برای دهه ها ما این اعتقاد را که افراد فضای کاری را می سازند پذیرفته ایم در ابتدا ما تعریف ساده ای از فضای کاری داشتیم در سالهای اخیر که فضای کاری از نظر جغرافیایی تنوع یافته ابتدا از شهری به شهر دیگر و هم اکنون استانها، مناطق وکشورها را پوشش می دهد. امروزه پراکندگی مکانی که در آن شرکتها تجارت می کنند و اقتصاد جهانی محیط پیچیده تر و پویاتری خلق کرده که در آن شرکتها و موسسات استعدادهای انسانی خود را مدیریت کرده، گسترش داده و تحت تاثیر قرار می دهند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Selection for international assignments
عنوان فارسی مقاله: گزینش برای انتصابات بین المللی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
عنوان انگلیسی مقاله: Shear failure characteristics of steel plate girders
عنوان فارسی مقاله: مشخصات گسیختگی برشی تیرورق های فولادی
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تعدادی تیرورق با مقیاس واقعی به منظور تعیین مشخصات مکانیزم گسیختگی برشی تیرورق ها، مدلسازی شده و مورد تحلیل قرار گرفتند. هدف از این مطالعه عددی غیرخطی به روش اجزای محدود و با فرض تغییرشکلهای بزرگ الاستوپلاستیک، مشخص نمودن آن است که مفاصل پلاستیک ظاهر شده در آزمایش های تجربی چگونه، کی و کجا شکل می گیرند. مشاهده شده که مفصل های پلاستیک ناشی از برش تنها در چشمه های انتهایی شکل می گیرند. این مفاصل به دلیل تغییرشکل های برشی نزدیک تکیه گاه ها و نه به علت تنش های خمشی حاصل از نواحی کششی شکل می گیرند. همچنین مقایسه ای میان ظرفیت نهایی تیرورق های مختلف و آیین نامه ها و نظریه های مختلف ارائه شده است. در پایان، نشان داده شده است که مدلسازی چشمه های برشی ساده، به شکل ورق های جدا از هم، مکانیزم گسیختگی صفحات جان را به طور صحیح نشان نمی دهند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
1. مقدمه
تیرورق ها به منظور تحمل بارهای سنگین در طول دهانه های طویلی مانند طبقات ساختمانی، پل ها و جرثقیل ها طراحی می گردند؛ یعنی در مواردی که مقاطع نورد شده استاندارد یا تیرهای تقویت شده با ورق جوابگو نیستند.
به طور کلی تیرورق ها به وسیله جوش دادن دو بال، یک جان و تعدادی سخت کننده عرضی به هم ایجاد می شوند. بال ها لنگر اعمالی و ورقهای جان برش را تحمل می کنند. در اغلب موارد عملی، نیروی برشی اعمالی به بال، نسبتا کمتر از نیروهای قائم آن است. بنابراین برای رسیدن به نسبتهای بالاتر مقاومت به وزن از تیرهای عمیق استفاده می شود. این امر مستلزم جان عمیقی است که وزنش به خاطر ضخامت کم حداقل شده باشد. اشکال مختلف ناپایداری ها، مانند کمانش برشی ورق های جان، کمانش پیچشی-جانبی تیرها، کمانش فشاری جان ها، کمانش جان ناشی از بال و کمانش موضعی و خمیدگی جان در روش های طراحی در نظر گرفته می شوند.
معمولا ورق های جان به دلیل لاغری در مراحل اولیه بارگذاری دچار کمانش می شوند. بنابراین، یک جنبه مهم در طراحی تیرورق ها کمانش برشی و گسیختگی اجزای جان است. جان ها معمولا توسط سخت کننده های عرضی و در برخی موارد طولی تقویت می شوند تا مقاومت کمانشی بیشتری پیدا کنند. روش طراحی مناسب برای جان عبارتست از یافتن ترکیبی بهینه از ضخامت ورق و فاصله سخت کننده که از نظر اقتصادی روی هزینه های ساخت و مصالح اثر می گذارد. روش طراحی جان های تیرورق معمولا به دو دسته تقسیم می شود:
1- طراحی تنش مجاز بر اساس شرط محدود کننده کمانش الاستیک
2- طراحی مقاومتی بر اساس مقاومت نهایی پس کمانشی در روش طراحی حالت حدی.
بررسی روش های بر پایه DMT (آزمایش اتساع سنج) برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک ها
عنوان انگلیسی مقاله: Examination of DMT-based methods for evaluating the liquefaction potential of soils
عنوان فارسی مقاله: بررسی روش های بر پایه DMT (آزمایش اتساع سنج) برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک ها
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آزمایش اتساع سنج (DMT) دارای پتانسیلی به عنوان ابزار مناسبی در ارزیابی میعان خاک ها می باشد. عملا، این ابزار برای ارزیابی دقیق روش های مبتنی بر DMT به منظور ارزیابی پتانسیل معیات ضرور ی می باشد. ما به انجام آزمایش DMT و نفوذ مخروط (CPT) در حوزه بلقوه میعانات بالا برای بررسی روش های مبتنی بر DMT به منظور ارزیابی پتانسیل معیان پرداختیم. مشخصا، DMT و CPT به صورت پهلو به پهلو در هر شش محل مورد نظر انجام شده، و به این ترتیب کاربرد نتایج این آزمایش ها به منظور تایید روش های مبانی بر DMT موجود محتمل می باشد. پارامتر CPT، شاخص فشار افقی (KD)، به عنوان شاخصی برای برآورد مقاومت معیان خاک ها از نظر نسبت مقاومت سیکلی (CRR) می باشد. نتایج تحلیل نشان می دهد که روش های ارزیابی معیان مبتنی بر KD کنونی، CRR خاک ها را دست بالا می گیرد، که منجر به براورد حد بالای فاکتور ایمنی در برابر میعانات می گردد. همچنین برآورد مقدار DMT-KD با استفاده از CPT-qc و همچنین همبستگی بین DMT-KD و CPT-qc که در بررسی های قبلی مطرح شد، به طور قابل توجهی پایین تر از اندازه گیری میدانی می باشد. نتایج نشان می دهد که تایید بیشتر روش های مبتنی بر DMT کنونی برای ارزیابی میعانف مناسب می باشد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
مقدمه
زمانی که یک زمین لرزه در نزدیکی مناطق شهری رخ می دهد، بخشی از خسارت های ناشی از زلزله به علت روانگرایی احتمالی خاک خواهد بود. در حال حاضر، روش های بر پایه CPT و SPT برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی ناشی از زلزله به طور متداول در طراحی های عملی مورد استفاده قرار می گیرند. در طول دو دهه گذشته، آزمایش دیلاتومتر به طور تدریجی برای بررسی مشخصات برجای خاک ها، مخصوصا ویژگی های جنبی خاک ها توسط مهندسان ژئوتکنیک مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که تعداد روش های کمی بر پایه DMT برای ارزیابی مقاومت روانگرایی ناشی از زلزله ایجاد شده است، ارتقا و بهبود روش های ارزیابی روانگرایی بر پایه DMT موضوع مورد توجه مهندسان ژئوتکنیک می باشد.
دینامیک سیالات و تست کارآیی در تربوماشین ها
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: دینامیک سیالات و تست کارآیی در تربوماشین ها
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 85
همراه با یک فایل پاورپوینت 39 صفحه ای برای ارائه در کلاس
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.
هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.
وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است، SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.
اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.
بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
عنوان انگلیسی مقاله: Theoretical Substation of the Model for Crisis Management in Organization
عنوان فارسی مقاله: شاخه نظری مدل مدیریت بحران در سازمان
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
برای اینکه بتوان از نظر استراتژیکی بحران را درون محیط کسب و کار مدیریت نمود، لازم است که راجع به فرایند برنامه ریزی بحران و همینطور مدیریت استراتژی درون یک سازمان بحث شود.
برای تحقق این هدف، آموزش کافی پرسنل ضروری است، بعلاوه، بررسی وضعیت و جستجوی راه حل های جایگزین مورد نیاز می باشند.
برای اینکه بتوان بطور مناسبی برای یک برنامه ریزی بحران و فرایند مدیریت استراتژی آمادگی داشت، مباحث علمی و راه حل های کاربردی ضروری هستند. برنامه ریزی فعالیت، مدیریت را قادر می سازد تا اینکه نه تنها پویایی های درون یک محیط کسب و کار را بررسی نماید، بلکه مسائل مرتبط با تغییرات مشابه را ارزیابی کند. لذا، مقاله در این شرایط، راه حل های تغییرات استراتژیک را بررسی نموده، ارتباطات بحران موجود در یک سازمان و خود تشخیصی کارکنان را شناسایی کرده است.
نویسنده اظهار می کند که بایستی توجه عمده ای به فرد شود، مهارت های حرفه ای اش بهبود یابد، قابلیت هایش را بوجود آورد، که به تشخیص موفق وی در سازمان کمک می کند و قادر به تلفیق فعالیت های کاری در آینده ی نزدیک می نماید. این امر اصل اساسی وضعیت بحرانی و تصمیم گیری می باشد. این اصل مستلزم ارزیابی فرایندهای جامعه پذیری، فرد سازی، و سازگاری کارکنان و همچنین شکل دهی حالت تشخیص کارکنان یک سازمان می باشد. درغیر اینصورت با یک بحران "خستگی روحی"، بخاطر نبود همکاری میان کارکنان یک شرکت، روبرو هستیم.
این بحران به صورت خستگی جسمی و عاطفی کارکنان در اثر کار تیمی فشرده و الزامات خیلی شدید برای ابتکارات کارکنان تعریف می شود. مدیریت در هر سازمانی باید نقاط ضعف موجود در مدیریت پرسنلی را شناسایی نموده و بایستی دارای یک استراتژی درون ساخته ی شناخت پیشرفت کارکنان باشد که فرایند سازگاری کارکنان با اهداف و ارزش های سازمان را شتاب می بخشد و کارایی و رضایت شغلی وی را تصریح می کند تا اینکه موقعیت های بحرانی را مدیریت نماید. تنش و ابهام غالبا به دنبال بحران هایی می آیند که به شدت بر تصمیم گیری تاثیر می گذارند. هرچقدر مدیران زودتر بتوانند عوامل عمده ی ریسک را شناسایی نمایند، برنامه ی بحران با توجه به تصمیم گیری کارامدتر خواهد بود. مدیریت باکفایت فرایند استراتژی ممکن است در زمینه ی انجام اقداماتی برای به حداقل رساندن بحران، بر سازمان تاثیر بگذارد. مدیریت بحران مستلزم همکاری با سیستم ها، ارتباطات داخلی، و خارجی کارامد، انتصاب اشخاص و نقش های آنها، که توسط وظایف و مسئولیت های خاص بیان می شوند، تصمیم گیری گروهی کارامد، و مسئولیت کنترل و همکاری است.
نویسنده در این زمینه، شاخه ی فرعی مدل مدیریت بحران در یک سازمان را نشان داده است. ساختار مدل احتمالی مدیریت بحران ارائه گردیده و بر رابطه ی بین سه مؤلفه استراتژی متمرکز می باشد:
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
دانلود پروژه بررسی پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتورخودرو
بخشی از مقدمه:
از زمان ساخت اولین خودرو تاکنون تلاشهای فراوانی در جهت بهبود عملکرد موتورهای احتراق داخلی صورت گرفته است. این بهبود در ابتدا بیشتر بر روی افزایش توان و گشتاور متمرکز بوده است ولی درحال حاضر کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت نیز از اهداف اصلی بشمار می روند برای دستیابی به بهترین عملکرد موتور، تمامی اجزاء آن باید دقیق 1 طراحی شوند.
سیستم مکش موتور بخشی از این اجزاء مهم بشمار میرود که باید بطور صحیح طراحی شود و معیار چگونگی عملکرد آن با عبارت بازده تنفسی 2 معلوم می شود و هدف افزایش هرچه بیشتر بازده تنفسی می باشد. چندراهه ورودی وظیفه توزیع هوا و سوخت به سیلندرها را بر عهده دارد. عملکرد مطلوب یک چندراهه ورودی توزیع یکنواخت مخلوط بین سیلندرها می باشد. در این صورت سیلندرها می توانند عملکرد یکنواخت و یکسان داشته باشند. از طرفی دیگر مطلوب این است که افت فشار چندراهه ورودی تا حد ممکن کم باشد تا مخلوط بیشتری به سیلندرها ارسال شده و بازده تنفسی موتور افزایش یابد. (در این پروژه از لفظ موتور بجای موتور احتراق داخلی استفاده شده است ) اصول طراحی چندراهه ورودی موتورهای با سیستم سوخت رسانی چندنقطه ای با تک نقطه ای متفاوت می باشد. در موتورهای نوع اول، سوخت در راهگاه و قبل از سوپاپ تزریق می گردد و در
1 -careful engine design
2 - volumetric efficiency
چندراهه تنها هوا جریان دارد.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات خودرو
عنوان کامل: پروژه بررسی پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتورخودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 74
_______________________________________________
چکیده ترجمه:
ارتباط نزدیک بین استراتژی های رقابتی و استراتژی های ساختاری به عنوان پیش شرطی برای موفقیت عملکردهای کسب و کار مطلوب به شمار می آید. این تحقیق نشان می دهد که چگونه ارتباط بین فعالیت ها و استراتژی های رقابتی بر روی عملکرد سازمانی را در صنعت بانکداری تاثیر گذار می باشد. یافته های ما نشان می دهد که a) استراتژی های رقابتی باعث اعتدال ارتباط بین عملکرد ها و فعالیت های استراتژیک بازاریابی و عملکردهای سازمانی می گردد، b) تصمیمات راهبردی یکپارچه خاص در مورد عملکردها و فعالیت بازاریابی دارای تاثیر قابل توجهی بر روی عملکرد سازمانی می باشد، و c) عملکرد بانک های محلی در میان گروه های استراتژیک متفاوت بوده که بستگی به کیفیت تناسب راهبردی دارد.
در مطالعات مربوط به مدیریت راهبردی خدمات، ارتباط راهبردی نزدیک بین استراتژی های رقابتی و عملکردها برای سازماندهی خدمات دارای اهمیت زیادی می باشد. علاوه بر این چنین ارتباطات راهبردی برای بدست آوردن رقابت های در سطح جهانی حائز اهمیت می باشد. علاوه بر این استراتژی های بازاریابی که سازگاری را بین بازاریابی و استراتژی های بازاری ایجاد می کند برای عملکرد سازمان ها حائز اهمیت می باشد. از این رو چنین فرایندی ضروری می باشد تا ارتباط بین بازاریابی و استراتژی های رقابتی را درک کنیم و به بررسی این موضوع بپردازیم که
چگونه ارتباطات راهبردی تاثیری بر روی عملکرد سازمان ها دارند.
عنوان انگلیسی مقاله: Aligning operations, marketing, and competitive strategies to enhance performance
عنوان فارسی مقاله: هماهنگی عملیات، بازاریابی، و استراتژی های رقابتی به منظور بالا بردن عملکرد
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
تصمیم برای پایگاه های داده با منبع بیرونی در بسیاری از سازمان ها به دلیل هزینه های رو به افزایش مدیریت داخلی و حجم بالایی از اطلاعات، به صورت راهبردی می باشد. ماهیت حساس این اطلاعات، نیاز به مکانیسم های قوی تر را برای حفاظت از آن در برابر افشای غیرمجاز، افزایش می داده است.
رمزدار کردن متمرکز برای کنترل دسترسی در سطح مالک داده ها، به عنوان یکی از روش های مدیریت این مسئله می باشد.
به هر حال هزینه بالای آن، این کار را غیرعملی و سخت می سازد. رویکرد رمزنویسی توزیع شده به عنوان یکی از گزینه های نویدبخش می باشد که کلیدها به کاربران بر مبنای امتیازات مشخص شده آن ها توزیع می شود.
اما در این مورد، مدیریت کلید در مواجهه با بروزرسانی مستمر پایگاه داده، دردسر ساز بوده و به عنوان موضوع قابل بحثی می باشد.
در این مقاله، روش جدیدی را بر مبنای درخت دودوئی مطرح می کنیم. با استفاده از خصوصیات نهفته این ساختارهای داده، پیچیدگی های مرتبط به مدیریت کلید، و همچنین هزینه های آن، به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
تغییر در ساختار درخت دودوئی در موارد بروزرسانی مکرر محدود می باشد.
تحلیل های آزمایشی مقدماتی به اثبات اعتبار و کارایی روش ما می پردازد.
پایگاه داده با منبع بیرونی به دلیل افزایش قابل توجه در اندازه پایگاه داده و هزینه های مرتبط به مدیریت آن ها بسیار رایج می باشند.
این پایگاه های داده توسط شخص ثالث میزبانی می گردد، که خدماتی را برای کلاینت ها (مشتری) برای دسترسی بدون اختلال به آن ها فراهم می کنند.
صاحبان داده می توانند اکنون تمرکزشان را بر روی قابلیت کسب و کار استراتژیک خود، با توجه به اینکه پایگاه داده با منبع بیرونی آن ها توسط بهترین کارشناسان با جدیدترین نوآوری و هزینه های پایین اداره می گردد، قرار دهند. امید می رود که این روش منجر به افزایش بازدهی و همچنین صرفه جویی در هزینه گردد.
--------------------------------------------------------------------
عنوان انگلیسی مقاله: Distributed Key Management in Dynamic Outsourced Databases
عنوان فارسی مقاله: مدیریت کلید توزیع در پایگاه های داده با منبع بیرونی فعال: رویکردی بر مبنای درخت دودوئی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی + خرید ترجمه فارسی
|
عنوان فارسی مقاله+دانلود: |
|
عنوان انگلیسی مقاله+دانلود: |
: Distributed Key Management in Dynamic Outsourced Databases
|
ترجمه مقاله مدیریت کلید توزیع در پایگاه های داده با رویکرد درخت دودوئی |
عنوان انگلیسی مقاله: Parameter estimation of an ARMA model for river flow forecasting using goal programming
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی پارامتر مدل میانگین حرکت خود بازگشتی برای پیش بینی جریان رودخانه با استفاده از برنامه ریزی هدفمند
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
پیش بینی جریان رودخانه یکی از مهم ترین کاربردها را در هیدرولوژی (آب شناسی) تشکیل می دهد. روش های متعددی برای این منظور توسعه یافته اند و یکی از مشهورترین تکنیک ها، مدل میانگین حرکت خود بازگشتی (ARMA) می باشد.
در بررسی گزارش شده در اینجا، هدف، حداقل رسانی خطا برای فصل خاصی از سال و همچنبن سری های کامل می باشد. برنامه ریزی هدفمند (GP) برای ارزیابی پارامترهای مدل ARMA مورد استفاده قرار گرفته است. ایستگاه شالو بریدج در رودخانه ی کارون به همراه 68 سال سابقه در مورد داده های مربوط به جریان رودخانه ای، برای ارزیابی کارایی روش پبشنهاد شده انتخاب شد. نتایج هنگام مقایسه با روش معمول ارزیابی احتمال ماکزیمم با توجه به الگوریتم پیشنهاد شده جدید مطلوب بودند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
مقدمه
در عملیات رودخانه ای کوتاه یا بلند مدت، ارزیابی جریان رودخانه، پارامتر مهمی می باشد. یکی از متداول ترین روش های استفاده شده برپایه ی استفاده از داده های مشاهده شده ی قبلی و پیش بینی تخلیه رودخانه در آینده یا استفاده از آنالیز مجموعه های زمانی می باشد. زمینه ی آنالیزهای مجموعه های زمانی در دهه ی اخیر به علت پیشرفت و دستیابی به دانش جدید در زمینه ی داینامیک های غیرخطی تغییر یافته است.